Sa jag att jag var ledig idag....

Idag har jag och Klara varit på Gertruds öppna förskola så mysigt att gå dit igen. Ida grät floder då hon inte kunde följa med. Så är det att gå i skolan, hon hade ju fått följa med om det nu inte va så att det var dropp in fika  på eftermiddagen, som hon ville gå på. Inte lätt att vara Ida ibland. 
 
Klara åt macka med paprika och majskrokar på hon har tyvärr slutat äta smör. Efter tog vi en sväng till tippen och COOP där Klara fick panta burkar och flaskor 26 kronor fick hon att lägga i sin plånbok. 
Mellan skoaln och dropp in fikan bakade vi peppar kakor.  Tjejerna var så flitiga och fick till måna fina kakor. 
 
Systrar på väg till fritids för fika.
 
Vi fick kärleksmums och annat gott att fika som barnen bakat själva. Vi fick se vad dom gjort både i skolan och fritids. 
 
Idag har Idas beställda mössa och muff blivit klara som gammel stickat till henne. Det blev just så bra som Ida ville och gammel var så glad att få göra saker till Ida. 
 
Ida och världens bästa gammel. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Noréns vardag

Denna bloggen startade jag för att släkt och vänner ska kunna följa Ida och Klaras vardag när man inte kan ses varje dag.

RSS 2.0