VAB dag

Halv sex ringer Daniel på min mobil när jag är på jobber, han berättar att Ida kräkts han blir hemma och vabbar henne. När jag kommer hem har jag med cola så vi ska kunna få i henne vätska. Klara hinner också kräkas innan jag går och lägger mig. När jag vaknar har båda tagit det lung hela dagen, ätit rivet äpple och druckit avslagen cola.


Klara sover en liten lur i solen, Ida sov ute i solstolen en underbar dag trots sjukdom.
Idag har vi fått upp studsmattan ställt fram utemöblerna också inte dumt våren är här.

Ikväll blev det tacos som Ida beställde igår hon åt med got aptit och nu kan vi vara glada att vi haft magsjuka på besök men en mycket lindrig variant hoppas nu jag och Daniel klarar oss.

Innan jag gick och la mig han vi med läkarsamtalet från barnmottagningen. När jag berättade att vi varit inne med Klara på närakuten i fredags blev hon förvånad eftersom hon inte fått reda på detta. När hon sedan tittar i Klaras journal finns det inte ens en anteckning att vi varit på närakuten. Dr Elsa riktigt arg och kommer göra en anmäla mot närakuten. 

Klara ska göra en rönten i Halmstad på njurar och bäcken i Maj månad eller om något återbud kommer tidigare kommer vi få den tiden.  En heldag i Halmstad kommer det bli det enda vi vet är att det kommer bli en torsdag då det är dagen dom gör dennna undersökning.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Noréns vardag

Denna bloggen startade jag för att släkt och vänner ska kunna följa Ida och Klaras vardag när man inte kan ses varje dag.

RSS 2.0