Idas första skoldag.

Efter en tuff natt med Klara med en massa oroligheter så vaknade jag lite sent 07:11, väckte Ida som jag gjorde i ordning helt innan jag väckte Klara. Tog och kissade henne i burken och stoppade i urinstickan......
Att jag inte trillade av toastolen... Värsta urinstickan jag sett, hon slutade med sin 4 månaders kur förra lördagen. Så nu åtta dagar senare bevisar kroppen att det finns något som inte stämmer..
Fick en akut tid 10:30 på Barnmottagningen. Hos Klaras doktor  Elsa vilken tur
.
Men idag skulle det vara Idas dag vi gjorde oss iordning och kom i tid så at Ida han springa lite innan klockan ringde in. Här tar Ida i hand med sin fröken Eva. Hon ser väldigt glad ut våran skol tjej.
 
Efter uppropet fick alla barn måla.
Sedan blev det tal av rektorerna ute på skolgården och alla nya F elever fick stå så att alla andra elever fick se dem, dom blev hälsade välkommna och fick släppa sina ballonger upp i skyn vilken upplevlese.
 
Måna ballonger blev det. Nu går Ida i skolan... Hon fick bli kvar i skolan medan jag och Klara åkte på andra äventyr.
Klara vänta på doktorn allt gick bra det blev medicin och lite prat om hur gör vi nu. Det blev en remiss till njurmnedcin i Halmstad så nu blir det att vänta och se. Sedan fick Klara välja MC Donalds eller Pizza. Det blev inget av det hon skulle äta med farfar på Storgatan 1.  Så det fick hon tack farfar för god och Nyttig mat.
 
Hemma i tid för att hämta Ida från skolan 12.40 var vi också. Hon hade haft en toppen dag.
Doktorn ordinerade Vila eftersom urinstickan var så ful så nu ser dom på TV.


Kommentarer
Catharina

Jag vet inte hur såna stickor ska se ut men den var ju minst sagt färgglad... Stackars Klara! Hoppas ni får svar nån gång på vad det är!

Och stora fina Ida i skolan! Wow!

2012-08-20 @ 21:36:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Noréns vardag

Denna bloggen startade jag för att släkt och vänner ska kunna följa Ida och Klaras vardag när man inte kan ses varje dag.

RSS 2.0