Äntligen lite svar på mina frågor.


Sedan påsk har vi haft det lite tufft här hemma med allergi och trötthet. Ida vet vi ju att hon är allergisk mot pollen då vi gjorde pricktest förra våren.
Klara blev också svullen i ögonen vid påsk och tilltagande trötthet. Alla symptom på allergi, Så vi har varit många turer till olika vård inrättningar.

Men när dagis kom härom dagen och sa att det nästan är ohållbart att Klara är så trött. Hon är tydligen gnällig, inget tålamod och sover. Nästan så att dom ville att vi skulle ha henne hemma. Hur länge då tro-?? Visste varken ut eller in. 

Men jag fick en akut tid till allergi mottagningen idag tisdag. Vi pratade med en jättebra sköterska fick tips och råd. Ett prick test ska utföras så fort det går i höst. Men jag kunde inte släppa det tänk om ungen inte är allergisk!! Skulle jag kunna förlåta mig själv i höst?? Om det visar sig att det är något annat.

Så vi tog och körde till närakuten också. Efter genomgång av Klara tog ett hals prov som visade halsfluss. Hur i tusan har alla de andra läkarna missat detta??? Hon är säkert allergisk också men detta kommer säkert ta bort en del att tröttheten.   Kan tro att hon har haft detta i över 1 månad....

..

Men jag längtar till hösten för att få svar om det är allergi..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Noréns vardag

Denna bloggen startade jag för att släkt och vänner ska kunna följa Ida och Klaras vardag när man inte kan ses varje dag.

RSS 2.0