Tredje advent..



Idag har Ida tagit två nya simmärketn silverpingvinen och sköldpaddan en mycket stolt Ida rigde till mormor som kom ner och köpte märkena det har mormor lovat att köpa alla märken hon tar.


Vi firade med fika också Ida valde risifrutti framför glass..


Denna duktiga tjejen fick träffa tomten idag på julmarknaden här i fjärås. Varför då duktig jo hela natten har hon haft ont när hon kissat så efter simskolan åkte hon och jag till närakuten för ännu en gång få medicin. När vi kom hem tog hon medicinen och vi gick på julmarknaden träffade tomten, dans kring granen och lotterier.

När vi sedan åkte hem bara för att byta om för att äta middag på Esters med mormor kräktes lilla Klara, jag hade glömt att läsa på medicinen och mycket riktigt där står ska tas i samband med mat.. Vilket jag inte gav henne...

Så hon och Daniel fick stanna hemma medans jag, Iris och Ida åt middag på Esters.


Mysigt hade vi och gott var det också.





Efter middagen åkte vi till simhallen  för det årliga luciatåget där.



Mycket stämmnings fult och fint. Jag har också gått/simmat lucia tåget när jag var liten. Man får vara med i lucia tåget när man är 10 år tror jag så Ida har ett par åt kvar..Om hon nu fortsätter i KBSS vill säga.


I slutet hoppar hela tåget i vattnet och simmar över vattnet så fint. Ida tyckte det var så fint och tyckte synd om Klara som missade detta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Noréns vardag

Denna bloggen startade jag för att släkt och vänner ska kunna följa Ida och Klaras vardag när man inte kan ses varje dag.

RSS 2.0