Tillbaka i tiden i Björnås

När vi åkte från stugan i förmiddags tog vi en avstickare...



Här bor Signe och Ivar när jag var liten var vi har mycket jag, Anders och mina kusiner. Dom bor granne med vårt sommarställe vi hade då. Vi tillbringade hela sommarlovet i Björnås. Gick i simskola, blockade bär, gick till affären, lekte, hjälpte Ivar med djuren, fam Erle hade får som vi hade så mycket kul med. Vi hade en fantastisk barndom i Björnås. Lite bullerbyn över det hela. Jag njöt idag när jag visade mina barn detta.



Signe och barnen. Idetta kök har vi ätit många gånger fast mest kakor och bullar. Signe och Ivar blev så glada att vi kom.


Ivar visar hunden som är deras enda djur nu. Förr hade dom katter, hästar, kor som vi fick vara med och mjölka.


Detta huset var vårat ser ut som det alltid har gjort  men runt om var det så uppväxt...


Här sprang vi hundra gånger om dagen alla gick här nu är det igen växt och staket.


Här bodde mormor, morfar och Erles. Oj vad jag längtade tillbaka i tiden idag. Vilka sommrar och jular vi hade här.

Men en annan tanke är att Noréns var bara 14 kilometer bort i Jytatorp...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Noréns vardag

Denna bloggen startade jag för att släkt och vänner ska kunna följa Ida och Klaras vardag när man inte kan ses varje dag.

RSS 2.0